3 maj 2011

2. Lars Nordström

På Folkpartiet i Göteborgs valsedel finns 29 namn. Här på bloggen presenterar vi de första tio kandidaterna.

Lars är Folkpartiets andra namn till regionfullmäktige


- Under nästa mandatperiod skulle jag vilja koncentrera mig på kulturfrågor i någon form. Alldeles särskilt intressant är ju att regionen nu blivit en av de få regioner i landet som skall ha en särskild relation till staten och sluta ett avtal med kulturrådet som också kommer att beröra regionens kommuner. Detta vill jag gärna medverka i och trygga ett gott utfall gentemot sten i dessa viktiga frågor.

Lars är en trogen folkpartist som arbetat politiskt i snart 50 år. I hans civila liv har han varit akademiker och slutat som professor i kulturgeografi och vicerektor vid Göteborgs Universitet. Han är gift och har fyra barn och fem barnbarn som han försöker hålla nära kontakt med.

- Under de senaste 12 åren har jag arbetat med såväl bildandet av regionen som aktiv politiker i kulturfrågor. Förra mandatperioden var jag regionråd och var ordförande för Folkpartiets fullmäktigegrupp. Vi sidan av mitt kulturintresse är jag också engagerad i regionens ekonomi och framtida utveckling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar